Vasario 9, 2016
Svečiuose. Sonata ir Vytautas
Sonata ir beprotiška arbatėlė Camden Town'e.

Ką parodyti, kur nusivesti į Londoną atvykusius svečius? Reikalas rimtas. Aprašysiu ir parodysiu kur pabūvojo mano svečiai, galbūt kažkuris maršrutas ar vieta pasirodys įdomi ir jums.

Vilnietis Vytautas ir kaunietė Sonata, naujai iškepti sutuoktiniai, Londone viešėjo tris dienas.

PIRMA DIENA {Embankment - Westminster – St James Park - Buckingham rūmai – Trafalgar skveras – Covent Garden – Leicester Square​ - Soho}

Pirma stotelė Westminster, selfis prie Big Beno ir Anglijos Parlamento rūmų.

Patraukėme link Horse Guards Parade aikštės, kur vyksta karališkos šeimos garbei skirti renginiai. Karalienės gimtadienio šventė tikriausiai yra viena įspūdingiausių tradicijų Londone. Šventei vadovauja kariuomenės daliniai iš vadinamosios Household Division (Karališkosios garbės sargyba (Foot Guards) ir Household Cavalery), o kasmetinis renginys Trooping the Colour yra karinė tradicija, kurios pradžia siekia ankstyvą aštuonioliktąjį amžių.

St James Parkas ir Golden Jubilee tiltas.

Slava Snow Show. Klounai Vytauto visai nesužavėjo. Sonata tikino, kad šou patiko. Mano nuomone tikrai nieko įspūdingo ir įdomaus, net vaikams tai gan nuobodus renginys.

Šventinės nuotaikos Londono Covent Garden aikštėje. Karštas vynas, amalo instaliacijos, girliandos ir Kalėdų eglė.

Trafalgaro aikštė.

Leicester Square.

Londonietišku raudonųjų žibintų variantu vadinamas Soho rajonas.

Antra diena. {Primrose Hill - Camden Town - Notting Hill - Hyde Park}

Oras pasitaikė nuostabus. Išlipome Swiss Cottage stotelėje, pasigrožėjome Londono vaizdu nuo Primrose Hill kalvos ir patraukėme link spalvingojo Camden Town.

Apžiūrėjome du įspūdingus restoranus, įsikūrusius Stables Market aikštėje - Shaka Zulu (Stables Market, Chalk Farm Rd, London NW1 8AB) ir Gilgamesh (Stables Market, Chalk Farm Rd, London NW1 8AH). Tiek Shaka Zulu (su milžiniškomis Afrikos karių statulomis), tiek Gilgamesh atrodo didingai ir jau kylant eskalatoriumi žavi medžio drožiniais puoštomis sienos.

Robotų šokis prie Cyberdog parduotuvės Camden turguje.

Išsirinkome akinius.

Vakarienei - angliškas pub'as ir Tailando virtuvė. The Churchill Arms žvilgsnį patraukia iš tolo: vasarą jis pasipuošia gėlių gausybe, o žiemą, ypač per Kalėdų šventes, baras pasidabina daugybe girliandų. Iš išorės žieduose skęstantis angliškas baras lankytojų nepaliauja stebinęs ir viduje. Pradžioje atrodo, kad patekai į eilinį pub‘ą, kuriame numalšinti alkį geriausiu atveju galėsi fish and chips patiekalu. Tačiau The Churchill Arms rasite gardaus tailandietiško patiekalo porciją, kainuojančią apie £8. Ar galima rasti pigiau viename brangiausių Londono rajonų - Notting Hill‘e? Žinoma, kulinarinių šedevrų nesitikėkite, bet palyginus su kitų barų maistu - šiame tikrai gardu ir visai nebrangu. Žieduose skęsta ir baro vidus: ant sienų, lubų, grindų auga gėlės. Viskas labai paprasta. Tik drugelių kolekcijos ant sienų gamtos mylėtojams gali sukelti liūdesį. Nepriklausomai nuo savaitės dienos, The Churchill Arms niekuomet netrūksta lankytojų. Perspėjame saldumynų mėgėjus – desertų čia, deja, nėra. Vakarą visuomet galite baigti čia pat esančiame angliškame bare. (119 Kensington Church Street, Kensington, London, W8 7LN).

Susitikome su draugais Winter Wonderland, Hyde Parke.

Su Naujais!

Trečia diena. {St Paul's - Southbank - London Bridge}

Diena prasidėjo saldžiais pusryčiais Paul kavinėje. Būtinai paragaukite mėlynių pyrago.

Norėjome išgerti po pintą alaus viename seniausių angliškame pub'e Ye Olde Cheshire Cheese (145 Fleet St, London EC4A 2BU), deja, sekmadienį jį radome uždarytą. Kitąkart.

Royal Courts of Justice (Karališkieji teisingumo rūmai).

Apžiūrėjome Picasso paveikslus Tate Modern galerijos 9-ajame kambaryje ir atsigaivinome anglišku alumi šeštajame muziejaus aukšte įsikūrusiame bare. Reikėjo palūkėti vietos prie lango, bet buvo verta - puikus vaizdas į Tūkstantmečio tiltą (Millennium bridge) ir Šv. Pauliaus katedrą (St Paul's Cathedral).

Patraukėme link The Shard - aukščiausio Vakarų Europos pastato.

Vakarienė Aqua restorane Shard pastato 31-ajame aukšte. Paskutinis vakaras Londone prabėgo su daugybe įspūdingų vaizdų.

Londonu iš dar aukščiau pasigrožėjome ir Sushi Samba bare, įsikūrusiame Heron Tower 38 aukšte.

Pasivaikščiojimas Southbank pakrante, Tower Bridge.