Gruodžio 20, 2007
Dėkui, aš negeriu
SIMONA STAPUTIENĖ, 17

„Puiku, mums liks daugiau“ – tik kartą išgirdau pozityvią reakciją iš draugės lūpų. Dažniausiai, ypač lietuviškoje aplinkoje, toks atsakymas priimamas beveik kaip įžeidimas. Juk atsisakyti pakelti taurelę į šeimininkų sveikatą yra labai nemandagu ir mažų mažiausiai – pasipūtimas.

Jau ketvirti metai su vyru visiškai nebegeriame stipriųjų gėrimų. Nutarėme, jog neverta „vaišintis“ net ir savaitgaliais ar progomis. Kai savo pasirinkimą pradėjome sakyti garsiai, sunkiausia buvo pirmus pusę metų. Susilaukėme įvairiausių klausimų: „tai vaistus geriate?“, „planuojate vaiką?“, „sergate?“, „religija neleidžia?“, „labai jau išdidūs pasidarėte?“, „sportuoti rimtai pradėjote?“, „nepatinku aš jums?“, „supratau, žmona neleidžia?“, „tai gal narkotikus vartojate?“, „jūs ką, rimtai?“.
Taip, labai rimtai ir tikrai ne dėl religinių įsitikinimų. Ir narkotikų nevartojame. Nenorime ir negeriame. Kažkodėl žmonės lengvai supranta, kodėl galima nenorėti, pavyzdžiui, pupelių mišrainės, jei jų nemėgsti. Niekas per prievartą jos negrūda, pasiūlo ką nors kitą. Bet jei negeri, dažnai tampi nesuprastu, nusižengiančiu gilioms tradicijoms, nebepatikimu, su tokiu
“abstinentu“ net pašnekėti „normaliai“ negalima, nes negeri kartu, pažeidi per amžius įsigyvenusį ritualą.
Pasvarstykite visus „už“ ir „prieš“ susilaikymo nuo gėrimo faktus. Tikrai nepulsiu įtikinėti, jog turite mesti gerti, tiesiog pateikiu savo tiesas leidžiančius man džiaugtis tokiu pasirinkimu.


1. Niekada iš ryto neskauda galvos.
2. Visada galiu vairuoti.
3. Sutaupau pinigų ir netenka neplanuotai išlaidauti alkoholiui.
4. Niekada neprarandu „veido“ ir nereikia raudonuoti neprisimenant, ką vakar 
    iškrėčiau.
5. Žinau, kad  bent jau nemirsiu nuo alkoholio sukeltos kepenų cirozės. 

Prieš
1. Kaip jau minėjau, kiekvieną kartą papuolus į naują aplinką tenka aiškintis, kodėl
    negeri.
2. Jei susirinkusieji ne tik išgeria, bet ir prisigeria, pasidaro nebeįdomu būti jų draugijoje.
3. Galiausiai, šalyse, kuriose labai klesti barų kultūra, pavyzdžiui Airijoje, kur baruose 
    prekiaujama TIK alkoholiu, gali blogiausiu atveju tekti gerti barmeno pasiūlytą vandenį iš  
    krano arba mirktelėjus akį prašyti paruošti meniu neegzistuojantį gėrimą – arbatą.
4. Taip pat gali tekti prarasti vieną kitą „draugą“, kuris nesugeba bendrauti negerdamas.

Labiausiai kenčia smegenys

Kiekvienas mūsų ras dar daugiau asmeninių „pliusų“ ir „minusų“. Mano gyvenimo būdui pagrįsti pasitelkiu mokslininkų tyrimų rezultatus.
Alkoholis, t.y. gėrimuose esantis etanolis, lengvai maišosi su vandeniu ir tirpsta riebaluose, o tai reiškia, jog jis labai lengvai prasiskverbia pro biologinių audinių membranas ir veikia visų mūsų organų ir audinių ląsteles. Tik gurkštelėjus, jau burnoje pradedamas pirmasis alkoholio įsiurbimo į kūną per kraują procesas. Kraujas jį paskleidžia po visą organizmą, apnuodijami nervai. Smegenyse labai tankiai išsidėstę kraujagyslės ir kapiliarai, smegenų audiniuose yra daug riebalinių audinių, kuriuose, kaip jau minėta, gerai tirpsta ši svaiginanti medžiaga, dėl to mūsų „valdymo aparate“ alkoholio susikaupia 57% daugiau, nei likusiame kūne. Jis naikina ląsteles vykstant ginybiniam organizmo valymosi nuo nuodo – alkoholio deginimo (oksidacijos) procesui, kapiliaruose susidaro trombai, kurie plyšta ir, pasak JAV mokslininko M. Naislio, taip atsiranda daug mažų kraujosruvų. Tada ląstelės negauna deguonies, maisto ir žūva.

Vykstant organizmo valymosi nuo svaigalo procesui, labai stipriai alinamos kepenys, nes jose vykdomas pagrindinis kovos procesas. Jam sunaudojama daug organizmui reikalingų medžiagų, ypač vitamino „B“. Alkoholis taip pat „atima“ iš kūno ląstelių vandenį, krešina baltymus, tirpdo riebalus. Prancūzų mokslininkas Kasje teigia, jog alkoholis visiškai iš organizmo pasišalina tik po penkiolikos dienų, vadinasi, net jei išgeriate tik porą kartų per mėnesį, pastoviai niokojate save.

Vyriškumo ir šaunumo požymis?

Dažnai žmonės išgeria 50 g., bokalą alaus arba taurę vyno „ant drąsos“... Visada galvojau, kad alkoholis skirtingai veikia žmones, skirsčiau jo poveikį į slopinantį ir skatinantį: vieni išgėrę aprimsta, kiti staiga pradeda labai savimi pasitikėti ir net tampa įžūlūs. Pasirodo, elgesys priklauso nuo išgerto alkoholio kiekio. Išgėręs ne daugiau 100 ml. degtinės žmogus aprimsta, atsipalaiduoja. Išgėrus daugiau – prasideda stimuliuojantis svaigalų poveikis, smegenų centrai, reguliuojantys savikontrolės ir dėmesio procesus susilpnėja, tad žmogus praranda tikrąjį aplinkos suvokimą. Išgėrus 200 ml. degtinės pasiekiamas vidutinis girtumo laipsnis ir žmogus nebejaučia pusiausvyros. Yra linksmas, nerūpestingas, atpalaiduojami žemieji instinktai, žmogus elgiasi įžūliai, nesivaržydamas. Šioje stadijoje nuotaika gali kaitaliotis nevaldomai, tik buvęs linksmas gali tapti įžūliu ir ieškančiu bėdų. Dar rimtesnėje girtumo stadijoje žmogaus psichika praranda visišką kontrolę. Išgėręs tampa priekabus, kartoja tuos pat žodžius, gali kalbėti su daiktais, elgtis impulsyviai, aplinką suvokia negatyviai. Ši stadija labai pavojinga tiems, kas yra patyrę galvos smegenų traumas, sirgusius smegenų ir jų dangalų uždegimu bei psichiniams ligoniams, nes jie dažnai šioje būsenoje bando žudytis.

Tikintiems vyno – meilės eliksyro galiomis taip pat teks nusivilti. Manoma, jog jis didina aistrą, bet gali veikti ir visiškai atvirkščiai, kadangi alkoholis pirmiausia sujaudina centrinėje nervų sistemoje esančius lytinius centrus, o po to slopindamas galvos smegenų žievę nebekontroliuoja žemųjų žmogaus instinktų, ko pasekoje grubiai elgiamasi. Piktnaudžiaujant alkoholiu lytinis potraukis pagyvėja tik pirmaisiais metais, vėliau jis vis slopsta, galiausiai ir visai išnyksta. Pagirių metu lytinis potraukis visada yra nusilpęs.

Vokiečių psichiatras Ė. Krepelinas rašo, jog nors nedaug išgėrus ir stiprėja mąstymo intensyvumas, bet silpnėja produktyvumas, objektyvumas, kokybė, daroma daugiau klaidų. Tai ir yra jau mitėtasis nervų nuodijimas, palaipsniui mažinantis ir vyriškumą, ir šaunumą...

Visiška abstinencija ir taktika

Gerai atsimenu savo chemijos mokytojo dažnai per pamokas kartotus žodžius apie įvairias chemines medžiagas, tuo pačiu – ir etanolį – „kol mažai – vaistai, kai perdaug - nuodai“. Visiška abstinencija yra paties žmogaus apsisprendimas: ar apžiūrėti kiekvieną maisto etiketę, nevalgyti net saldainių su brendžiu, tortų, kurių kremams naudojami svaiginantys gėrimai, negerti įvairių vaistų, alkoholyje paruoštų vaistažolių užpilų  ir pan. Kiekvieną kartą sprendžiame ir renkamės. Bet niekaip nesutiksiu, jog nėra kitų būdų atsipalaiduoti, kaip tik prie taurės, stikliuko ar bokalo velnio lašų. Jei turite valios ir noro nebedraugauti su svaigiaisiais gėrimais, dalinuosi savo patirtimi:

1. Jei svečiai renkasi jūsų namuose ar į jūsų kviečiamą vietą, turite pilną teisę kurti ir savo taisykles pagal principą – „pats negeriu ir kitų negirdau“. Mes su vyru net per savo vestuves svečius simboliškai pavaišinome taure šampano, o vėliau kas norėjo, galėjo vaišintis savo gėrimais. Nemažas iššūkis lietuviškiems svečiams, bet nei vienas dėl to šventės nepaliko ir neįsižeidė, visi priėmė žaidimo taisykles.                            
2. Svečiuojantis kitur mandagiai ar pasitelkiant jumorą padėkoti, atsisakyti ir prašyti jums nepilti. Jei šeimininkai nenori priimti jūsų pasirinkimo, galite tiesiog ant stalo apversti savo taurę – retas kuris po tokio gesto išdrįs primygtinai reikalauti išgerti, nebent jau yra minėtoje sunkiausioje girtumo stadijoje. Blogiausiu atveju – tiesiog neliesti pripiltos taurės ir kaskart, kai vaišintojas pils svečiams, jūsų taurė bus vis dar pilna. Tai ypatingai gerai veikia didelėse susibūrimo vietose.
3. Yra ir dar vienas gudrus kelias – atsineškite savo gėrimą. Juk dabar yra ir nealkoholinio alaus, ir vyno.
4. Atkaklumas, diplomatija, jomoro jausmas ir kantrumas – didžiausi jūsų pagalbininkai ir
    ginklai, kadangi apsisprendimas nebegerti dažniausiai sukelia didesnį šoką ir nepasitenkinimą kitiems, nei pačiam apsisprendusiajam.  

Su artėjančiomis šventėmis! Linkiu jų kuo linksmesnių, džiaugsmingesnių ir šviesesnių! Ir kuo mažiau trombų smegenų kraujagyslėse!
     

Raktažodžiai: šventėsalkoholisvakarėliai

Straipsnio komentarai

  • kiek sutikau visisku abstinentu man jie visi kazkokie keisti ir nemalonus... ir tikrai nesamone, kad jei isgeri tai kvaileji. juk nekalbama apie alkoholizma. alkoholikai tai aisku, kad nieko gero. bet siaip atsipalaiduoti zmogui kartais reikia. gero raudono vyno taure - fantastiska:)
    17. Jurate // Lapkričio 18, 2013 // 13:12
    4
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • neigiami komentarai tik irodo, kad tiems, kurie isgerineja, labai sunku girdeti, kad alkoholis yra nuodas :) kodel, jei taip gerai saikingai isgerti, neduodam alkoholio savo vaikams? :) tegu megaujasi... kazkaip sitai savaime suprantama, kad negalima.. o juk suaugusio organizmas lygiai toks pats, alkoholis kenkia lygiai taip pat... tik pripranta, pradeda toleruoti, nebejauciami apsinuodijimo simptomai, nes kepenyse vyksta procesai, kurie prisitaiko greiciau suskaldyti alkoholi.. bet alkoholio zala nesumazeja.. geriama vis didesniais kiekiais, kepenys surandeja, smegenys skysteja... saikingai isgerianciu zmoniu smegenu kraujagyslese randama daugybe trombu.. po truputi kvailejant, ne is karto pastebi.. bet uztenka pabendraukit su daugiameciu isgerinetoju ir supranti, kad kazkas cia ne taip.. ir suvoki kas... veidas pilkeja, anksciau laiko raukslejasi..

    linkiu visiems samoningumo :) mylekim save, nezudykim is leto saves :) ramybes ir taikos vsiems :)
    16. as // Lapkričio 16, 2013 // 20:10
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Daugiau tokių straipsnių rašyt reikia, kad žmonės suprastų, kaip įkyriai elgiasi brukdami savo nuodus, kai pasirenki natūralų gyvenimą būdą. Tikrai atsibosta kiekvienam aiškinti, kad tau tas gėrimas tiesiog neįdomus ir nematai prasmės kažkokiom nasąmonėm teršti savo organizmą. O labiausiai erzina, kai per kiekvieną šventę, žmonės, kurie tave pažįsta nuo mažens ir žino, kad negėrei ir negeri, vis tiek bando siūlyti. <br>Trumpai tariant, keistas klausimas "Kodėl negeriat?", nes man nesuprantama, kodėl geriat.
    15. Puiku // Rugsėjo 4, 2013 // 21:22
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ačiū už straipsnį. Pati mėgdavau po darbo išgerti alaus, kol neperskaičiau Allen Carr knygos "Lengvas būdas suvaldyti alkoholį". Tikrai alkoholis yra iliuzija, smegenų plovimas. Kažkas rašė apie saikingą alkoholio vartojimą, bet argi yra truputis alkoholio? Geriau visai su juo neprasidėti. Tai va, kol esu viena su savimi, viskas gerai, bet artėja visokios šventės, sesės sūnelio krikštynos, mano gimtadienis, tai laukia išbandymai...Aš bijau, kad nesugadinčiau viso reikalo, pradėto blaivaus gyvenimo,jei sulaužysiu sau duotus pažadus net ir šampanu...
    14. Gabija // Rugpjūčio 12, 2012 // 20:13
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ačiū už šį puikų straipsnį :)!!!
    13. D // Balandžio 24, 2012 // 21:18
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Kaip gera girdėti, kad dar yra negeriančių lietuvių.. Super straipsnis!
    12. Karolytea // Gruodžio 28, 2011 // 16:04
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Labai geras straipsnis. Pati negeriu ir net nezadu pradeti. Esu dar labai jauna (21m), tad daznai tenka aiskintis ikalusiems bendraamziams, kodel tokia jauna ir negeriu. Bet kuo daugiau siulo, tuo labiau tu nuodu nenoriu :D
    11. Abstinente // Vasario 21, 2010 // 08:39
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Saunuoliai!
    <BR>Labai pritariu ir linkiu sekmes!
    10. Daiva // Rugpjūčio 29, 2009 // 00:19
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Aciu uz si straipsni!
    <BR>Metes gerti visiskai nieko nepraradau ir nepasigedau. Pats nemaloniausias dalykas issilasvinus is alkoholio yra kitu spaudimas.
    <BR>Aciu uz patarimus kaip &quot;atsisakineti&quot;. Dar yra variantas meluoti kad &quot;geriate antibiotikus&quot;, &quot;kepenu uzdegimas&quot; ir kt nors meluoti ir negrazu bet taip sutaupoma nervu kai reikia diskutuoti su isgeruosiu &quot;siulytoju&quot; apie tai koks alkoholis yra nuostabus :)
    <BR>
    9. mmmm // Birželio 26, 2009 // 08:18
    1
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Tikrai pritariu autores apsisprendimui.Alkoholis prie gero nepriveda!
    8. Taip // Sausio 25, 2008 // 06:14
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • kam taip i krastutinumus, jei geri, tai butinai galva skauda, arba prisiragauti iki zemes graibymo... arba visai negerti...aisku kiekvieno pasirinkimas ir reiktu ji gerbti. Pati asmeniskai alkoholiu pasilepinu, kartais ir padauginu, kam nebuna, taciau taip dazniausiai atsitinka, kai ant tuscio skrandzio uzpili...tokias situacijas galima taisyti keliomis gazuoto mineralinio vandens stiklinemis (tauremis) ir galva kita diena neskaudes ;)
    7. lankytoja // Gruodžio 21, 2007 // 09:53
    1
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • As pati buvau panasiose situacijose, kada Lietuvoj reikedavo aiskintis kodel negeriu.O gyvendama Londone tokiu problemu neturejau...Mums bent vieno dalyko reik ismokt is londonieciu-suprasti ir priimti kita toki, koks jis/ji yra.. Tada visiems lengviau.
    6. Loreta // Gruodžio 21, 2007 // 08:10
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • as pati alkoholioneatsisakau, bet niekada neprikaisiojiu, jei kiti nusprendzia negerti. manau, tai kiekvieno pasirinkimo reikalas. ir nereikia apsimetineti.
    5. Diana // Gruodžio 20, 2007 // 11:20
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • pritariu ramunei
    4. oem // Gruodžio 20, 2007 // 07:35
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • na tai dar karta tik irodo lietuvaiciu nepakantuma ir nenora priimti, jei kazkas atsisako vartoti alkoholi. sveikintinas ir protingas autores pasiryzimas. O KAM APSIMETINETI, KAD GERI???? jei kiti nesupranta - ju reikalas
    3. ramune to :) // Gruodžio 20, 2007 // 07:01
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ir dar vienas dalykas.... nuejus isvecius nebutina rodyt savo pretenziju ir kapryzu.... ipils i taurele del sventos ramybes ir kad netrigdyti visu likusiu sveciu gali apsimesti kad geri... taip isvengsi nereikalingu klausimu ir neatrodysit &quot;baltom varnom&quot; !
    2. :) // Gruodžio 20, 2007 // 06:55
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • visai nepatiko straipsnis tai dar vienas krastutinumas! isgerti nereiskia prisigerti ir prarasti veida ar ryte atsikelti su skaudzncia galva... apsurdas! kitas dalykas neskanu nepatinka, bet kai pradeda leistis i situos destymus.....butu juokinga jei nebutu graudu!
    <BR>&quot;1. Niekada iš ryto neskauda galvos.
    <BR>2. Visada galiu vairuoti.
    <BR>3. Sutaupau pinigų ir netenka neplanuotai išlaidauti alkoholiui.
    <BR>4. Niekada neprarandu „veido“ ir nereikia raudonuoti neprisimenant, ką vakar
    <BR> iškrėčiau.
    <BR>5. Žinau, kad bent jau nemirsiu nuo alkoholio sukeltos kepenų cirozės.&quot;
    <BR> cia reikia gerokai padauginti kad visa tai ivyktu!
    1. :) // Gruodžio 20, 2007 // 06:53
    2
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • visai nepatiko straipsnis tai dar vienas krastutinumas! isgerti nereiskia prisigerti ir prarasti veida ar ryte atsikelti su skaudzncia galva... apsurdas! kitas dalykas neskanu nepatinka, bet kai pradeda leistis i situos destymus.....butu juokinga jei nebutu graudu!
    <BR>&quot;1. Niekada iš ryto neskauda galvos.
    <BR>2. Visada galiu vairuoti.
    <BR>3. Sutaupau pinigų ir netenka neplanuotai išlaidauti alkoholiui.
    <BR>4. Niekada neprarandu „veido“ ir nereikia raudonuoti neprisimenant, ką vakar
    <BR> iškrėčiau.
    <BR>5. Žinau, kad bent jau nemirsiu nuo alkoholio sukeltos kepenų cirozės.&quot;
    <BR> cia reikia gerokai padauginti kad visa tai ivyktu!
    1. :) // Gruodžio 20, 2007 // 06:53
    2
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ir dar vienas dalykas.... nuejus isvecius nebutina rodyt savo pretenziju ir kapryzu.... ipils i taurele del sventos ramybes ir kad netrigdyti visu likusiu sveciu gali apsimesti kad geri... taip isvengsi nereikalingu klausimu ir neatrodysit &quot;baltom varnom&quot; !
    2. :) // Gruodžio 20, 2007 // 06:55
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • na tai dar karta tik irodo lietuvaiciu nepakantuma ir nenora priimti, jei kazkas atsisako vartoti alkoholi. sveikintinas ir protingas autores pasiryzimas. O KAM APSIMETINETI, KAD GERI???? jei kiti nesupranta - ju reikalas
    3. ramune to :) // Gruodžio 20, 2007 // 07:01
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • pritariu ramunei
    4. oem // Gruodžio 20, 2007 // 07:35
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • as pati alkoholioneatsisakau, bet niekada neprikaisiojiu, jei kiti nusprendzia negerti. manau, tai kiekvieno pasirinkimo reikalas. ir nereikia apsimetineti.
    5. Diana // Gruodžio 20, 2007 // 11:20
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • As pati buvau panasiose situacijose, kada Lietuvoj reikedavo aiskintis kodel negeriu.O gyvendama Londone tokiu problemu neturejau...Mums bent vieno dalyko reik ismokt is londonieciu-suprasti ir priimti kita toki, koks jis/ji yra.. Tada visiems lengviau.
    6. Loreta // Gruodžio 21, 2007 // 08:10
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • kam taip i krastutinumus, jei geri, tai butinai galva skauda, arba prisiragauti iki zemes graibymo... arba visai negerti...aisku kiekvieno pasirinkimas ir reiktu ji gerbti. Pati asmeniskai alkoholiu pasilepinu, kartais ir padauginu, kam nebuna, taciau taip dazniausiai atsitinka, kai ant tuscio skrandzio uzpili...tokias situacijas galima taisyti keliomis gazuoto mineralinio vandens stiklinemis (tauremis) ir galva kita diena neskaudes ;)
    7. lankytoja // Gruodžio 21, 2007 // 09:53
    1
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Tikrai pritariu autores apsisprendimui.Alkoholis prie gero nepriveda!
    8. Taip // Sausio 25, 2008 // 06:14
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Aciu uz si straipsni!
    <BR>Metes gerti visiskai nieko nepraradau ir nepasigedau. Pats nemaloniausias dalykas issilasvinus is alkoholio yra kitu spaudimas.
    <BR>Aciu uz patarimus kaip &quot;atsisakineti&quot;. Dar yra variantas meluoti kad &quot;geriate antibiotikus&quot;, &quot;kepenu uzdegimas&quot; ir kt nors meluoti ir negrazu bet taip sutaupoma nervu kai reikia diskutuoti su isgeruosiu &quot;siulytoju&quot; apie tai koks alkoholis yra nuostabus :)
    <BR>
    9. mmmm // Birželio 26, 2009 // 08:18
    1
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Saunuoliai!
    <BR>Labai pritariu ir linkiu sekmes!
    10. Daiva // Rugpjūčio 29, 2009 // 00:19
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Labai geras straipsnis. Pati negeriu ir net nezadu pradeti. Esu dar labai jauna (21m), tad daznai tenka aiskintis ikalusiems bendraamziams, kodel tokia jauna ir negeriu. Bet kuo daugiau siulo, tuo labiau tu nuodu nenoriu :D
    11. Abstinente // Vasario 21, 2010 // 08:39
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Kaip gera girdėti, kad dar yra negeriančių lietuvių.. Super straipsnis!
    12. Karolytea // Gruodžio 28, 2011 // 16:04
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ačiū už šį puikų straipsnį :)!!!
    13. D // Balandžio 24, 2012 // 21:18
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ačiū už straipsnį. Pati mėgdavau po darbo išgerti alaus, kol neperskaičiau Allen Carr knygos "Lengvas būdas suvaldyti alkoholį". Tikrai alkoholis yra iliuzija, smegenų plovimas. Kažkas rašė apie saikingą alkoholio vartojimą, bet argi yra truputis alkoholio? Geriau visai su juo neprasidėti. Tai va, kol esu viena su savimi, viskas gerai, bet artėja visokios šventės, sesės sūnelio krikštynos, mano gimtadienis, tai laukia išbandymai...Aš bijau, kad nesugadinčiau viso reikalo, pradėto blaivaus gyvenimo,jei sulaužysiu sau duotus pažadus net ir šampanu...
    14. Gabija // Rugpjūčio 12, 2012 // 20:13
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Daugiau tokių straipsnių rašyt reikia, kad žmonės suprastų, kaip įkyriai elgiasi brukdami savo nuodus, kai pasirenki natūralų gyvenimą būdą. Tikrai atsibosta kiekvienam aiškinti, kad tau tas gėrimas tiesiog neįdomus ir nematai prasmės kažkokiom nasąmonėm teršti savo organizmą. O labiausiai erzina, kai per kiekvieną šventę, žmonės, kurie tave pažįsta nuo mažens ir žino, kad negėrei ir negeri, vis tiek bando siūlyti. <br>Trumpai tariant, keistas klausimas "Kodėl negeriat?", nes man nesuprantama, kodėl geriat.
    15. Puiku // Rugsėjo 4, 2013 // 21:22
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • neigiami komentarai tik irodo, kad tiems, kurie isgerineja, labai sunku girdeti, kad alkoholis yra nuodas :) kodel, jei taip gerai saikingai isgerti, neduodam alkoholio savo vaikams? :) tegu megaujasi... kazkaip sitai savaime suprantama, kad negalima.. o juk suaugusio organizmas lygiai toks pats, alkoholis kenkia lygiai taip pat... tik pripranta, pradeda toleruoti, nebejauciami apsinuodijimo simptomai, nes kepenyse vyksta procesai, kurie prisitaiko greiciau suskaldyti alkoholi.. bet alkoholio zala nesumazeja.. geriama vis didesniais kiekiais, kepenys surandeja, smegenys skysteja... saikingai isgerianciu zmoniu smegenu kraujagyslese randama daugybe trombu.. po truputi kvailejant, ne is karto pastebi.. bet uztenka pabendraukit su daugiameciu isgerinetoju ir supranti, kad kazkas cia ne taip.. ir suvoki kas... veidas pilkeja, anksciau laiko raukslejasi..

    linkiu visiems samoningumo :) mylekim save, nezudykim is leto saves :) ramybes ir taikos vsiems :)
    16. as // Lapkričio 16, 2013 // 20:10
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • kiek sutikau visisku abstinentu man jie visi kazkokie keisti ir nemalonus... ir tikrai nesamone, kad jei isgeri tai kvaileji. juk nekalbama apie alkoholizma. alkoholikai tai aisku, kad nieko gero. bet siaip atsipalaiduoti zmogui kartais reikia. gero raudono vyno taure - fantastiska:)
    17. Jurate // Lapkričio 18, 2013 // 13:12
    4
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • neigiami komentarai tik irodo, kad tiems, kurie isgerineja, labai sunku girdeti, kad alkoholis yra nuodas :) kodel, jei taip gerai saikingai isgerti, neduodam alkoholio savo vaikams? :) tegu megaujasi... kazkaip sitai savaime suprantama, kad negalima.. o juk suaugusio organizmas lygiai toks pats, alkoholis kenkia lygiai taip pat... tik pripranta, pradeda toleruoti, nebejauciami apsinuodijimo simptomai, nes kepenyse vyksta procesai, kurie prisitaiko greiciau suskaldyti alkoholi.. bet alkoholio zala nesumazeja.. geriama vis didesniais kiekiais, kepenys surandeja, smegenys skysteja... saikingai isgerianciu zmoniu smegenu kraujagyslese randama daugybe trombu.. po truputi kvailejant, ne is karto pastebi.. bet uztenka pabendraukit su daugiameciu isgerinetoju ir supranti, kad kazkas cia ne taip.. ir suvoki kas... veidas pilkeja, anksciau laiko raukslejasi..

    linkiu visiems samoningumo :) mylekim save, nezudykim is leto saves :) ramybes ir taikos vsiems :)
    1. as // Lapkričio 16, 2013 // 20:10
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Labai geras straipsnis. Pati negeriu ir net nezadu pradeti. Esu dar labai jauna (21m), tad daznai tenka aiskintis ikalusiems bendraamziams, kodel tokia jauna ir negeriu. Bet kuo daugiau siulo, tuo labiau tu nuodu nenoriu :D
    2. Abstinente // Vasario 21, 2010 // 08:39
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Daugiau tokių straipsnių rašyt reikia, kad žmonės suprastų, kaip įkyriai elgiasi brukdami savo nuodus, kai pasirenki natūralų gyvenimą būdą. Tikrai atsibosta kiekvienam aiškinti, kad tau tas gėrimas tiesiog neįdomus ir nematai prasmės kažkokiom nasąmonėm teršti savo organizmą. O labiausiai erzina, kai per kiekvieną šventę, žmonės, kurie tave pažįsta nuo mažens ir žino, kad negėrei ir negeri, vis tiek bando siūlyti. <br>Trumpai tariant, keistas klausimas "Kodėl negeriat?", nes man nesuprantama, kodėl geriat.
    3. Puiku // Rugsėjo 4, 2013 // 21:22
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ačiū už straipsnį. Pati mėgdavau po darbo išgerti alaus, kol neperskaičiau Allen Carr knygos "Lengvas būdas suvaldyti alkoholį". Tikrai alkoholis yra iliuzija, smegenų plovimas. Kažkas rašė apie saikingą alkoholio vartojimą, bet argi yra truputis alkoholio? Geriau visai su juo neprasidėti. Tai va, kol esu viena su savimi, viskas gerai, bet artėja visokios šventės, sesės sūnelio krikštynos, mano gimtadienis, tai laukia išbandymai...Aš bijau, kad nesugadinčiau viso reikalo, pradėto blaivaus gyvenimo,jei sulaužysiu sau duotus pažadus net ir šampanu...
    4. Gabija // Rugpjūčio 12, 2012 // 20:13
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • ačiū už šį puikų straipsnį :)!!!
    5. D // Balandžio 24, 2012 // 21:18
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Kaip gera girdėti, kad dar yra negeriančių lietuvių.. Super straipsnis!
    6. Karolytea // Gruodžio 28, 2011 // 16:04
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Saunuoliai!
    <BR>Labai pritariu ir linkiu sekmes!
    7. Daiva // Rugpjūčio 29, 2009 // 00:19
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Tikrai pritariu autores apsisprendimui.Alkoholis prie gero nepriveda!
    8. Taip // Sausio 25, 2008 // 06:14
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Aciu uz si straipsni!
    <BR>Metes gerti visiskai nieko nepraradau ir nepasigedau. Pats nemaloniausias dalykas issilasvinus is alkoholio yra kitu spaudimas.
    <BR>Aciu uz patarimus kaip &quot;atsisakineti&quot;. Dar yra variantas meluoti kad &quot;geriate antibiotikus&quot;, &quot;kepenu uzdegimas&quot; ir kt nors meluoti ir negrazu bet taip sutaupoma nervu kai reikia diskutuoti su isgeruosiu &quot;siulytoju&quot; apie tai koks alkoholis yra nuostabus :)
    <BR>
    9. mmmm // Birželio 26, 2009 // 08:18
    1
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • As pati buvau panasiose situacijose, kada Lietuvoj reikedavo aiskintis kodel negeriu.O gyvendama Londone tokiu problemu neturejau...Mums bent vieno dalyko reik ismokt is londonieciu-suprasti ir priimti kita toki, koks jis/ji yra.. Tada visiems lengviau.
    10. Loreta // Gruodžio 21, 2007 // 08:10
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • as pati alkoholioneatsisakau, bet niekada neprikaisiojiu, jei kiti nusprendzia negerti. manau, tai kiekvieno pasirinkimo reikalas. ir nereikia apsimetineti.
    11. Diana // Gruodžio 20, 2007 // 11:20
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • na tai dar karta tik irodo lietuvaiciu nepakantuma ir nenora priimti, jei kazkas atsisako vartoti alkoholi. sveikintinas ir protingas autores pasiryzimas. O KAM APSIMETINETI, KAD GERI???? jei kiti nesupranta - ju reikalas
    12. ramune to :) // Gruodžio 20, 2007 // 07:01
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • kiek sutikau visisku abstinentu man jie visi kazkokie keisti ir nemalonus... ir tikrai nesamone, kad jei isgeri tai kvaileji. juk nekalbama apie alkoholizma. alkoholikai tai aisku, kad nieko gero. bet siaip atsipalaiduoti zmogui kartais reikia. gero raudono vyno taure - fantastiska:)
    1. Jurate // Lapkričio 18, 2013 // 13:12
    4
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • visai nepatiko straipsnis tai dar vienas krastutinumas! isgerti nereiskia prisigerti ir prarasti veida ar ryte atsikelti su skaudzncia galva... apsurdas! kitas dalykas neskanu nepatinka, bet kai pradeda leistis i situos destymus.....butu juokinga jei nebutu graudu!
    <BR>&quot;1. Niekada iš ryto neskauda galvos.
    <BR>2. Visada galiu vairuoti.
    <BR>3. Sutaupau pinigų ir netenka neplanuotai išlaidauti alkoholiui.
    <BR>4. Niekada neprarandu „veido“ ir nereikia raudonuoti neprisimenant, ką vakar
    <BR> iškrėčiau.
    <BR>5. Žinau, kad bent jau nemirsiu nuo alkoholio sukeltos kepenų cirozės.&quot;
    <BR> cia reikia gerokai padauginti kad visa tai ivyktu!
    2. :) // Gruodžio 20, 2007 // 06:53
    2
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Aciu uz si straipsni!
    <BR>Metes gerti visiskai nieko nepraradau ir nepasigedau. Pats nemaloniausias dalykas issilasvinus is alkoholio yra kitu spaudimas.
    <BR>Aciu uz patarimus kaip &quot;atsisakineti&quot;. Dar yra variantas meluoti kad &quot;geriate antibiotikus&quot;, &quot;kepenu uzdegimas&quot; ir kt nors meluoti ir negrazu bet taip sutaupoma nervu kai reikia diskutuoti su isgeruosiu &quot;siulytoju&quot; apie tai koks alkoholis yra nuostabus :)
    <BR>
    3. mmmm // Birželio 26, 2009 // 08:18
    1
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • kam taip i krastutinumus, jei geri, tai butinai galva skauda, arba prisiragauti iki zemes graibymo... arba visai negerti...aisku kiekvieno pasirinkimas ir reiktu ji gerbti. Pati asmeniskai alkoholiu pasilepinu, kartais ir padauginu, kam nebuna, taciau taip dazniausiai atsitinka, kai ant tuscio skrandzio uzpili...tokias situacijas galima taisyti keliomis gazuoto mineralinio vandens stiklinemis (tauremis) ir galva kita diena neskaudes ;)
    4. lankytoja // Gruodžio 21, 2007 // 09:53
    1
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti

Panašūs straipsniai