Gegužės 12, 2010
Prie meno. Kaip lietuviai panašumų tarp Vilniaus ir Londono ieškojo
LONDONIETĖ, 3
Marijus Petrušonis prie Vilniaus ir Londono 'klono' © Londonietė
Visų mano draugų ir pažįstamų buitinių nuotraukų kolekcijose tikrai atrasčiau meno šedevrų. Fotografijos grožį kartais lemia atsitiktinumas. Taip pat, reikia turėti akį, kaip sako vienas mano bičiulis. Ne visų moderniausiais įrankiais apsiginklavusių albumuose išvysime tokių darbų kaip, pavyzdžiui, Antano Sutkaus juodai baltos fotografijos. Ir mano senelis užsidarydavo į tamsų kambarį, o aš, dar vaikas, stebėdavau kaip sumerktuose į vandenį lapuose ryškėja siluetai. Iki šiol man tokios nuotraukos atrodo pačios meniškiausios. 
 
Paroda 'Urbanistiniai klonai: nuo emocijos iki realybės' tuo ir žavi, kad čia išvysite ne tik profesionalių fotografų darbus, bet ir atsitiktinai užfiksuotus kadrus, įamžintus paprasčiausiai vaikščiojant Londono ar Vilniaus gatvėmis, net negalvojant, kad šitie darbai, kada nors kabos Trafalgar'o skvere. Parodoje dalyvauti galėjo ir profesionalūs menininkai, ir tie, kuriems fotografija tėra hobis. 
 
Idėjos autorius Ernestas Parulskis taip pat fotografijos meno nesureikšmina. “Labiausiai traukia tie dalykai, kurių neišmanai, - šmaikštavo jis pirmadienio vakarą, parodos atidarymo metu. - Man šis posakis labai tinka. Esu ypatingai blogas fotografas, bet visuomet dalyvauju fotografijos meno veikloje. Vaikystėje įstojau į fotografijos būrelį mokykloje ir po mėnesio buvau išmestas”. Urbanistinių klonų idėja Ernestui kilo apžiūrinėjant Battersea Power Station, kuri dėmesį patraukė ne tik kaip 1977 Pink Floyd'ų albumo viršelis, bet ir kaip savotiškas britų kultinis pastatas, išsiskiriantis milžiniškais kaminais. Šis industrinio mieto vaizdas Ernestui priminė Vilnių. 
 
Ketverius metus Wokingham'e gyvenanti socialinė darbuotoja Skirmantė Udrėnaitė sako nuo pat vaikystės besidominti menais, lankiusi muzikos mokyklą, o fotografijoje randanti dvasinę ramybę.  Netoli Oxford'o gyvenanti moteris užfiksavo  Vilniaus senamiesčio ir Oxford'o universiteto Kristaus katedros arkų panašumus.  
 
Lietuvos ambasados Londone atstovas Marijus Petrušonis į pagalbą pasitelkęs modernią Google žemėlapių technologiją palygino dviejų sostinių upių vingius. “Parodos tema – urbanistiniai klonai. Tad pagalvojau, kad  Vilnius ir Londonas – sostinės išdygusios prie upių, kurių dėka tikriausiai miestai ir atsirado. Iš satelito nuotraukos iškirpau vaizdą, kur abi upės daro panašų vingį. Pats nustebau, kad taip panašu”, - pasakoja Marius, taip pat įamžinęs Vilniaus planetariumo ir Madame Tussauds muziejaus panašumus. 
 
Iš Varėnos kilusios Danguolės Ragažinskaitės apleisto geležinkelininkų pastato Vilniuje ir Tate Britain nuotraukos puikuojasi ant parodos lankstinukų, kvietimų, plakatų. Šešerius metus Londone gyvenanti moteris  pripažįsta, kad gyvenime ji labiau mėgsta ieškoti skirtumų. Eksperimentuoti nebijanti lietuvė šoka tango, pozuoja britų dailininkams ir planuoja studijuoti anglų kalbą.  “Buvo labai tamsus, šaltas sekmadienis. Beje, nekenčiu sekmadienių. Pamačiau skelbimą apie šią parodą, peržiūrėjau savo nuotraukų kolekciją. Gyvenu prie Tate Britain, tad tik atradusi geležinkeliečių pastato vaizdą pagalvojau, kad jie gan panašūs - tą pačią dieną nuėjau nufotografuoti muziejaus”,  - pasakoja Danguolė.  
 
25 keturiolikos lietuvių fotografų darbai eksponuojami prie pat Trafalgar'o skevro, St Martin-in-the-Fields galerijoje. Nusileidę laiptais žemyn pateksite į akmeninę erdvę, kažkuo primenančią Žemaičių smuklę Lietuvoje. Įėjimas į parodą nemokamas, tad priežasčių čia neužsukti – nėra.   
 
'Urbanistiniai klonai: nuo emocijos iki realybės'. The Gallery, St Martin-in-the-Fields, Trafalgar Square, Londonas WC2N 4JJ. Parodą galima apžiūrėti pirmadienį - šeštadienį nuo 8 iki 19 val., sekmadienį nuo 11 iki 18 val. iki gegužės 23 d. 2010. Nemokamai.


Raktažodžiai: Fotografijoskultūraparodaurbanistiniai klonai

Straipsnio komentarai

  • man taip pat atrdo, kad Lietuva staiga tapo foftografu salimi, panasiai kaip modeliu. labai jau daug zmoniu mano pazistamu rate save vadina fotografais vos tik nusipirke geresni fotoaprata ir nufotkine kokia mociute kaime ir kaimo nama. dziugu, kad nesureiksminama fotografija sioje parodoje, nes visiskai sutinku su straipsnio autore, kad nuotraukos grozi kartais lemia atsitiktinumas ir gera akis, o ne issimokslinimas ir fotografo statusas. respect!
    3. pagaliau // Gegužės 15, 2010 // 00:48
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Varau! aciu! :))))
    2. Z // Gegužės 12, 2010 // 13:06
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • LABAI IDOMI PARODA,bent jau paskaiciusi susidariau tokia nuomone,butu smagu ja pamatyti gyvai...idomu gal kas zinote ar si paroda veiks tik iki 23dienos ar ir 23 diena dar ji veiks?
    1. Aleksa // Gegužės 12, 2010 // 12:49
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • LABAI IDOMI PARODA,bent jau paskaiciusi susidariau tokia nuomone,butu smagu ja pamatyti gyvai...idomu gal kas zinote ar si paroda veiks tik iki 23dienos ar ir 23 diena dar ji veiks?
    1. Aleksa // Gegužės 12, 2010 // 12:49
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • Varau! aciu! :))))
    2. Z // Gegužės 12, 2010 // 13:06
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
  • man taip pat atrdo, kad Lietuva staiga tapo foftografu salimi, panasiai kaip modeliu. labai jau daug zmoniu mano pazistamu rate save vadina fotografais vos tik nusipirke geresni fotoaprata ir nufotkine kokia mociute kaime ir kaimo nama. dziugu, kad nesureiksminama fotografija sioje parodoje, nes visiskai sutinku su straipsnio autore, kad nuotraukos grozi kartais lemia atsitiktinumas ir gera akis, o ne issimokslinimas ir fotografo statusas. respect!
    3. pagaliau // Gegužės 15, 2010 // 00:48
    0
    Cituoti komentarą Siūlau šalinti
Tokių komentarų nerasta
Tokių komentarų nerasta